О2 ТВ

Из Википедије, слободне енциклопедије
(преусмерено са О2 телевизија)
Иди на навигацију Иди на претрагу
О2 телевизија
Типтелевизијска мрежа
ЗемљаСрбија
Доступностнационална
СедиштеАуто-пут за Загреб 22, Београд-Земун
ВласникКоперникус корпорејшон
Кључни људиМања Грчић, директор
Драган Караџић, главни и одговорни уредник
ОснивачТелевизија Б92 д.о.о.
Датум покретања6. октобар 2000. (као Б92)
11. септембар 2017. (као О2)
Бивша именаБ92 (2000–17)
Формат слике16:9
Веб-сајтwww.o2tv.rs

О2 телевизија (стилизовано O2.TV) српска је телевизијска станица, која је 11. септембра 2017. наследила телевизију Б92.[1][2] Ова телевизија је по мери духом младе публике и промовише модерне, забавне, високо-енергетске програме.

Историјат

2000—2017: Почетак емитовања телевизије Б92

Телевизија Б92 се у почетку фокусирала првенствено на свој информативни програм, који је дуго био ослонац опозиције, те им је тако често замерано на нетранспарентности у политичким прилозима.

ТВ Б92, лого 2000.—2003.

Док је постојала као Б92, телевизија је била позната и по називу Деведесетдвојка, а прво име је добила по фреквенцији радио-станице (92,5 мегахерца) — од које је телевизија и настала, при чему је слово Б означавало Београд.

Б92 је 2000-их била ТВ станица са најбржим развојем у Србији.[3] Од престанка рада БК телевизије, Б92 је трећа по гледаности у својој циљној групи (урбани од 15 до 54 године). У току емитовања крајње комерцијалних емисија попут Великог брата, телевизија је имала до тада незабележен удео у програму.

ТВ Б92, лого 2003—2011.

На територији Србије, телевизија Б92 се емитовала са 42 предајника који су покривали преко 98 % целокупне популације, док је око 88 % српске популације имало квалитетан пријем сигнала Б92. Свој програм емитује и путем сателита.

Телевизија Б92 је једна од пет телевизијских кућа која је у 2006. години добила националну фреквенцију на конкурсу за доделу истих које је расписала Републичка радиодифузна агенција у Србији.

У сезони 2006/07, телевизија Б92 прави измене у програмској шеми, уводећи у свој програм комерцијалне емисије попут светски познатог ријалити-шоуа Велики Брат, због кога су примили многе критике од стране ревносних гледалаца али су привукли и нову публику и повећали своју гледаност.

ТВ Б92, лого 2011.—2012.

Од почетка емитовања Вести Б92 су се емитовале у студију величине од 150 квадрата.

Дана 3. новембра 2014. Вести Б92 се емитују из студија величине 400 квадратних метара и са редизајнираном сценографијом (централно издање се сада емитује у новом термину од 20 часова).

Последњи лого ТВ Б92

Након вишегодишњих (што кадровских, што програмских) редукција информативног програма ове куће, која је некада управо по томе била позната, у марту 2017. године ова кућа производи само поподневне (16.00 ч) и вечерње (20.00 ч) вести, по пола сата и једне и друге. Кадровска смањења се огледају у томе што је велики број новинара и истакнутих лица Б92 отишао са ње (углавном на кабловски информативни канал Н1) па је руководство малтене стопило редакције Прве и Б92.

Лица: Ивана Константиновић, Славко Белеслин и Живана Шапоња Илић.

2017—2018: Оснивање и почетак емитовања

Како је септембра 2015. године Antenna Group постала власник телевизије Б92 није било познато које име ће се убудуће звати ова телевизија.

Б92 се трансформисала у О2 11. септембра у 18:30. Након тога су почеле Вести у истом, редизајнираном студију у којем су се емитовале Вести на Б92. После Вести уследио је квиз Столице Срђана Динчића.

2018—данас: Промена власништва

Почетком децембра 2018. године Antenna Group је објавила да се повлачи са тржишта Србије и Црне Горе и да је извршила аквизицију телевизијских канала (Прва, О2, Прва ЦГ, специјализовани кабловски канали), радија Плеј и својих портала Срђану Миловановићу, бившем власнику кабловског оператера Коперникус за 180 милиона евра. Ова аквизиција је критикована од стране опозиције у Србији зато што је брат Срђана Миловановића високи функционер СНС и по њима је куповина Прве и О2 потврда „медијског мрака”. Посланици Саша Радуловић и Бранка Стаменковић су поднели кривичну пријаву Тужилаштву за организовани криминал против више лица због „основане сумње на злоупотребу положаја одговорних лица”, поводом куповине Прва и продаје Коперникуса Телекому Србија.[4]
[5]

Програм

Информативни програм

  • Вести
  • Добра земља
  • S.O.S.

Емисије

  • Галилео
  • ТВ Чорба
  • Столице
  • Сулуде вожње
  • На ивици смрти
  • Човек против дивљине
  • Мајстори тетоваже
  • Вајпаут (Wipeout)
  • Нинџа ратници
  • 24 минута са Зораном Кесићем
  • Живот у боји са Милевом Павловић

Серије

Цртане серије

Спорт

Види још

Референце

Спољашње везе