Разговор:Други српски устанак

Из Википедије, слободне енциклопедије

Први поднаслов[уреди]

Drugi srpski ustanak je podignut 24. aprila, a ne 23. 24. april je 11. april je po julijanskom kalendaru. Pogledajte 1815. godinu i u njoj raspored dana i videćete da je nedelja 24. april, a ne 23. Praznik Cveti može da padne samo u nedelju. Pogledajte malo detaljnije Цвети. 23. april 1815. je bio Lazareva subota. Pozdrav :).--93.86.158.192 (разговор) 19:36, 12. новембар 2012. (CET)

Vidi ovu tabelu. Ako je podignut 24. aprila po gregorijanskom, onda je 12. a ne 11. aprila po julijanskom. --ノワックウォッチメン 19:44, 12. новембар 2012. (CET)
Kako 12? Pogledaj u Crkveni kalendar i videćeš da je 24. (11. april). Pozdrav :).--93.86.158.192 (разговор) 12:30, 13. новембар 2012.

То стоји. Међутим, сваких 100 година јулијаснки календар касни по један дан. Он данас касни 13 дана, па је зато тако у црквеном календару. У то време, он је каснио 12 дана, а 24 - 12 = 12. --Lakisan97 (разговор) 12:44, 13. новембар 2012. (CET)

E, pa onda je 12. :)--93.86.158.192 (разговор) 14:11, 13. новембар 2012. (CET)

Ovo je veoma važna tema danas, da ne može biti ijedna važnija za čitav srpski narod. Neverovatno kakva smo država i narod. Narod koji nezna tačan datum početka svoje istorijske pobune, već se frljaju datumima bez veze, napamet ili otprilike. Danas je 200. godina od početka Drugog srpskog ustanka, a ne juče. Za praznik 23. aprila kao dan vojske je kriv neuki Šutanovac i kamarila oko njega koja je na primeru Drugog srpskog ustanka pokazala svoju neukost oko tačnog datuma njegovog izbijanja. Treba da se slavi 24. april kao dan ustanka, a ne 23-i. Dokle god ne budemo pravilno slavili stvarne datume naših istorijskih dogadjaja, nikada nećemo napredovati u kolektivnoj svesti. 23. april 1815-e je bio Lazareva subota. Imam i dokaze da slavimo pogrešan datum. Cveti su bile 24. april. Na nivou ove vazalske države nek slave koji hoće datum, mogu da slave i 31. oktobar ili 1. novembar i da nas ubedjuju da su tada Cveti, ali činjenice drugačije govore. Mi treba da slavimo 24. april. Pre dve-tri godine sam se raspravljao i na Vikipediji i isterao svoje na čistac. I želim da se ova istorijska netačnost jednom ispravi za sva vremena i da prestane da se slavi pogrešan datum. Logičnije je slaviti početak Prvog srpskog ustanka 14-og nego 15-og februara, jer je Sretenje 1804-e padalo 14-og februara, ali ajde sad jer Sretenje može da pada i drugim danima, ali Cveti ne mogu. Mogu samo nedeljom, a 24. april 1815-e je bio nedelja. Evo i kalendara za 1815-u godinu gde se vidi da je 23. april zapravo subota, 24. april nedelja. https://sr.wikipedia.org/wiki/1815#.D0.90.D0.BF.D1.80.D0.B8.D0.BB.E2.80.94.D1.98.D1.83.D0.BD Evo i moje rasprave iz 2012-e godine kad se nisam prijavio, a pseudonim mi je bio obeležen brojem 93.86.158.192. https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B0%D0%B7%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80:%D0%94%D1%80%D1%83%D0%B3%D0%B8_%D1%81%D1%80%D0%BF%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D1%83%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BA Sada ću ovu istorijsku grešku izneti na Trg.--Baba Mica (разговор) 22:02, 24. април 2015. (CEST)

НИКАКО НЕ МОЖЕ ДА БУДЕ 24. АПРИЛ...[уреди]

Други српски устанак је подигнут у недељу, 23. априла 1815. године (по данас коришћеном, Грегоријанском календару), што је тада био 11. април 1815. године (по тада коришћеном, Јулијанском календару). Разлика између Грегоријанског и Јулијанског календара током XIX века била је 12 дана. Година 1900. је у Јулијанском била преступна (као што је свака четврта у Јулијанском), али по Грегоријанском је била проста. Отуд данас 13 дана разлике уместо тадашњих 12. Википедија која пледира да буде релевантан извор не би смела себи да дозволи овакве грешке. 24. април 1815. године по Јулијанском календару био је ПОНЕДЕЉАК, а Цвети падају увек у недељу. Оваква грешка је недопустива. Хвала на разумевању.

Evo ti druže kalendar za 1815[1]. Istorijska greška je kod toga, što mnogi smatraju 11. april kao nedelju, a nije, već je 12. april nedelja. 23. april 1815-e godine je bio subota.--Baba Mica (разговор) 17:08, 28. септембар 2016. (CEST)

ГРЕШКА ОД ЈЕДНОГ ДАНА[уреди]

Подебљан текст

Расправа о датуму подизања Другог српског устанка је проузрокована грешком у Википедијином календару. По правилима грегоријанског календара, секуларне године су преступне осим оних чије су прве две цифре дељиве са 4. Према томе, 1600. година НИЈЕ преступна а у Википедијином календару у овој години фебруар има 29 дана. То вуче грешку од једног дана.

Провером на интернету добија се резултат да је 23. април 1815. био недеља а не 24. април!

http://dayoftheweek.qpzm.com/?search_month=April&search_day=23&search_year=1815&type=search

https://www.dayoftheweek.org/?m=April&d=23&y=1815&go=Go#axzz4alQsqpDA

Осим тога, поуздан метод за израчунавање датума Ускрса (по јулијанском календару) јесте меетод Волвинског по коме је Ускрс 1815. био 18. априла по јулијанском календару.

Према томе, Цвети су биле 11. априла по јулијанском а 23. априла по грегоријанском. То повлачи потребу да се исправи текст на одговарајућем месту али и у свим чламцима у којима се може јавити слична грешка.

Ненадије (разговор) 20:34, 8. март 2017. (CET)

Да ли овде неко покушава да буде шаљив?[уреди]

Измене које је неко поставио ставише Хуршид-пашу за поглавицу Апаша (Апача) уз мешање ћирилице и латинице!

"Хуршид-апаш је proglasio ..."

  1. https://sr.wikipedia.org/wiki/1815