Dojče vele

Из Википедије, слободне енциклопедије
Dojče Vele
Tip Međunarodni javni servis
Zemlja  Nemačka
Dostupnost Nacionalna i internecionalna
Sedište Bon/Berlin
Vlasnik ARD
Osnivač Nemačka
Datum pokretanja 3. maj 1953.
Veb-sajt www.dw.de
Dojče vele, sedište, Bon


Dojče Vele (nem. Deutsche Welle, u prevodu „Nemački talas“) je nemačka medijska kuća osnovana 1953. godine sa sedištem u Kelnu, a 2003. godine seli se u Bon. Televizijski program emitovan je iz Berlina, dok su serveri oficijelnog sajta bili smešteni i u Bonu, i u Berlnu. Promena logoa i rebrendiranje medijske kuće, veb sajta i tv programa objavljeno je 6. februara 2012. godine.[1] Padom Berlinskog zida, Internacionalni Radio Berlin je utopljen u medijsku firmu Dojče vele.[2] Revolucionarna prekretnica u prošlosti ove kompanije jeste 1. april 1992. godine kada je bivšu RAIS TV (od nem. reči nem. Rundfunk im Amerikanischen Sektor , u prevodu „Radio u američkom sektoru“) nasledio Dojče vele. Njenu opremu iskoristio je za emitovanje programa u Americi na nemačkom, engleskom i španskom jeziku pod nazivom „DW TV“. Od 1995. godine ova televizijska kuća pružala je 24 časa televizijski program i to: 12 sati na nemačkom, 10 sati na engleskom i 2 sata na španskom jeziku).[3]
Dojče vele je prvi javni emiter u nemačkoj koji je otvorio svoju onlajn veb prezentaciju. Prvobitno (nalazili su se na domenu www.dwelle.de), skoro dve pune godine, služila im je samo kao kontakt adresa. Posle toga izrasli su u stranicu koja je objavljivala vesti na više od 30 jezika. Vremenom su se „preselili“ na www.dw-world.de, a danas su na adresi www.dw.de.

Nude najnovije vesti iz Nemačke, Evropske Unije i sveta na dnevnoj bazi, objavljenih na sedam svetskih jezika: arapskom, kineskom, engleskom, nemačkom, ruskom i portugalskom. Za ostale jezike pišu mešane članke o najvažnijim zbivanjima u kratkim formama.[4]

Dojče vele poseduje svoju DW Akademiju koja danas predstavlja internacionalni centar za razvoj medija i novinarstva. Usluge DW Akadeiije nude svojim partnerima šriom sveta, posebno univerzitetima i zemljama u razvoju i tranziciji u cilju stvaranja slobodnih i nezavisnih medija.[5] Program za mlade novinare traje 18 meseci, kako za osobe sa nemačkog govornog područja, tako i sa drugih regija u kojima se govore drugi jezici, u kojima Dojče vele reaulizuje svoje novinarske delatnosti.[6] Direktor DW Akademije je Kristijan Gramš koji iza sebe ima bogatu novinarsku karijeru.[7]

Kompanija je osetila posledice finansijskih kriza u prošlim godinama. U poslednjih 5-6 godina budžet je smanjen za ukupnu vrednost od oko 75 miliona evra. Takođe smanjen je broj zaposlenih, kojih je 1995. godine bilo oko 2.200 na platnom spisku, danas ta lista sadrži oko 1.200 imena. U budućnosti se očekuju novi rezovi.[8]

Reference[уреди]

  1. „DW introduces new website and TV program”. Dw.de/. Приступљено 22. 12. 2013. 
  2. „Deutsche Welle”. Fact-index.com/. Приступљено 22. 12. 2013. 
  3. „Television: 50 years of TV content from Germany”. Dw.de/. Приступљено 22. 12. 2013. 
  4. „Multimedia content in 30 languages”. Dw.de/. Приступљено 22. 12. 2013. 
  5. „Who we are”. Dw.de/. Приступљено 22. 12. 2013. 
  6. „Deutsche Welle's Traineeships”. Dw.de/. Приступљено 22. 12. 2013. 
  7. „Focus on the Media”. Dw.de/. Приступљено 22. 12. 2013. 
  8. „www.ve3kbr.com” (PDF). /. Приступљено 22. 12. 2013.