The Sun

Из Википедије, слободне енциклопедије


The Sun
The Sun Front Page.jpg
The Sun насловна страна, септембар 2012. године
Тип часописа Дневне новине (недељне новине од 26. фебруара 2012. године)
Формат Таблоид

Власник Њуз УК
Основан 1964 (1964)
Политичко опредељење Популизам
Језик енглески
Седиште 3 Thomas More Square, Лондон
Тираж 2,213,659 (јануар 2014)[1]
ISSN 0307-2681
OCLC 723661694

Вебсајт: thesun.co.uk

The Sun су таблоидне новине које се објављују у Уједињеном Краљевству и Ирској. Објављују је их News Group Newspapers дивизја Њуз УК-а, која је сама у потпуности у власништву Руперт Мардоковог Њуз корп.[1][2]

The Sun је имао највећи тираж од било којих новина у Уједињеном Краљевству,[1] али је касне 2013. године спао на друге највеће суботње новине иза Дејли мејла.[3] Имале су просечни дневни тираж од 2.213.659 примерака у јануару 2014. године[1] Између јула и децембра 2013. године новине су имале просечну дневну читаност од приближно 5,5 милиона, од којих приближно 31% пада у ABC1 демографију, а 68% у C2DE демографију. Приближно 41% проценат читалаца су жене.[1] The Sun је имао више контроверзи у својој историју, укључујући њихову насловну страну на којој је била катастрофа на Хилзбург фудбалском стадијуму 1989. године, између осталог.

26. фебруара 2012. године, The Sun on Sunday је лансиран да замени News of the World које су престале да постоји, запосливши неколико њихових бивших новинара.[4][5][6] Национална издања се објављују у Лондону (The Sun), Даблину (The Irish Sun) и Глазгову (The Scottish Sun).

Касне 2013. године, The Sun on Sunday је добио нови изглед удружен са другачијим фонтом.

Историја[уреди]

The Sun пре Мардока[уреди]

The Sun је првобитно објављиван као листовка 15. септембра 1964. године — са логом у виду сјајног наранџастог диска.[7] Новине су објављивали власници ИПС-ја (међународне корпорације за објављивање) да замене пропадајући Дејли хералд.

Истраживање које је спровео Сесил Кинг из Марк Абрамс сасешког универзитета, Новине које ће јавност читати сутра,[8] пронашли су демографске промене које су сугерисале разлоге због којих би Хералд могао бити у паду.[9] Нове новине је требало да допринесу читаности „друштвених радикала“ Хералдовим политичким радикалима.[10]

До 1969. године, према Хју Кудлипу, Сан је губио око 2 милиона фунти годишње[11] а имао је тираж од 800.000.[12]

Ране мардошке године[уреди]

Мардок је изабрао Лери Лемб за свог првог уредника. Лемб је била оштра по његовом мишљењу у „Мирору“, где је претходно била запослена као подуредник.

Извори[уреди]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 „The Sun - readership data“. News Works Приступљено 4. 3. 2014.. 
  2. The Times Facts and figures“. Newspaper Marketing Agency. 
  3. Boyle, Darren (6. 12. 2013.). „The Daily Mail has overtaken The Sun as Britain's most popular newspaper on a Saturday“. Press Gazette Приступљено 19. 1. 2014.. 
  4. „Rupert Murdoch's email to staff announcing Sun on Sunday launch – full text“. The Guardian. 17. 2. 2012. Приступљено 19. 2. 2012.. 
  5. Ben Quinn and Lisa O'Carroll, "Rupert Murdoch to supervise next week's birth of Sun on Sunday", The Guardian, Monday 20 February 2012
  6. Greenslade, Roy (26. 2. 2012.). „Is it Take a Break or Hello? No, it's that new Sun on Sunday“. The Guardian. 
  7. „The Sun newspaper is born“. BBC News. 15. 9. 2008. Приступљено 19. 1. 2009.. 
  8. Dennis Griffiths Fleet Street: Five Hundred Years of the Press, London: The British Library, 2006, p.339
  9. Dominic Sandbrook White Heat: A History of Britain in the Swinging Sixties, London: Little, Brown, 2006, p.57
  10. James Curran and Jean Seaton Power Without Responsibility: the Press, Broadcasting and the Internet in Britain, Abingdon: Routledge, 2010, pp.84-85
  11. Bill Grundy "The Press: Of the Sun...", The Spectator, 25 July 1969, p.11
  12. Sandbrooik, p.58

Спољашње везе[уреди]