The Independent

С Википедије, слободне енциклопедије
The Independent
Naslovna strana The Independent u julu 2021
ТипŠtampane novine (1986–2016)
Onlajn novine (2016–sadašnost)
Формат
ВласникEvgeni Lebedev (41%)[1][2]
Sultan Muhamad Abuljadajel (30%)[1][2]
Džastin Bjam Ša (26%)[2]
Manji akcionari (3%)[2]
ИздавачIndependent Digital News & Media Ltd
Оснивање7. oktobar 1986. god.; pre 37 godina (1986-10-07)
Политичко
опредељење
Liberalizam[3]
Socijalni liberalizam[4]
Укидање26. mart 2016 (štampa)
СедиштеAlfabeta zgrada, 14–18 Finsberi trg, EC2A 1AH, London
ISSN1741-9743
OCLC број185201487
Веб-сајтindependent.co.uk

The Independent su britanske onlajn novine. Osnovane su 1986. godine kao nacionalni jutarnji štampani list. Pod nadimkom Indi, počele su u novinskom formatu i prešle su u tabloidni format 2003. godine.[5] Poslednje štampano izdanje objavljeno je u subotu 26. marta 2016. godine, a ostalo je samo onlajn izdanje.[6]

Novine su od 1997. godine kontrolisale Independent News & Media Tonija O'Rajlija sve dok nisu prodate ruskom oligarhu i bivšem oficiru KGB-a Aleksandru Lebedevu 2010. godine. Lebedev je takođe bio suvlasnik Nove gazete zajedno sa Mihailom Gorbačovim do njegove smrti 30. avgusta. 2022.[7] Godine 2017, Sultan Muhamad Abuljadajel je kupio 30% udela u The Independent.[8]

Dnevno izdanje proglašeno je za Nacionalne novine godine na dodeli Britanskih nagrada za štampu 2004. godine. Veb lokacija i mobilna aplikacija su imali kombinovani mesečni doseg od 19.826.000 u 2021. godini.[9] The Independent je osvojio nagradu za brend godine na Dram nagradama za onlajn medije 2023. godine.[10]

Reference[уреди | уреди извор]

  1. ^ а б Ruddick, Graham (4. 8. 2017). „Saudi ties raise doubts about Independent's editorial freedom”. The Guardian. Архивирано из оригинала 4. 8. 2017. г. Приступљено 25. 2. 2018. 
  2. ^ а б в г Rajan, Amol (29. 7. 2017). „Is the Independent still independent?”. BBC News. Архивирано из оригинала 25. 10. 2022. г. Приступљено 21. 6. 2018. 
  3. ^ „Our Story”Неопходна новчана претплата. The Independent. Архивирано из оригинала 18. 6. 2022. г. Приступљено 2. 10. 2019. 
  4. ^ Richard Rudin, ур. (2011). Broadcasting in the 21st Century. Macmillan International Higher Education. стр. 112. ISBN 978-0-230-34384-9. „...and a man with impeccable liberal credentials, being a former editor of the liberal–left newspaper The Independent. 
  5. ^ „'The Independent' launches tabloid version to give readers a choice”Неопходна новчана претплата. The Independent. London. 27. 9. 2003. Архивирано из оригинала 18. 6. 2022. г. 
  6. ^ „Independent to cease as print edition”. BBC News. 12. 2. 2016. Архивирано из оригинала 30. 11. 2019. г. Приступљено 12. 2. 2016. 
  7. ^ „Independent titles sold to Lebedev family company”Неопходна новчана претплата. The Independent. London. 25. 3. 2010. Архивирано из оригинала 18. 6. 2022. г. Приступљено 25. 3. 2010. 
  8. ^ „Sale of stake in Independent to Saudi investor, Sultan Muhammad Abuljadayel, has 'no influence' on editorial coverage, watchdog rules”Неопходна новчана претплата. The Independent. 16. 9. 2019. Архивирано из оригинала 18. 6. 2022. г. 
  9. ^ „Newsworks”. Архивирано из оригинала 15. 8. 2019. г. Приступљено 19. 12. 2021. 
  10. ^ „The Drum Awards for Online Media 2023 - Results”. www.onlinemediaawards.net (на језику: енглески). Приступљено 2023-09-26. 

Spoljašnje veze[уреди | уреди извор]