Разговор:Кнежевина Србија у раном средњем веку

Из Википедије, слободне енциклопедије
Иди на навигацију Иди на претрагу

Свевлад[уреди]

Свевлад ипак није генерално прихваћен као историјска личност. Треба напоменути који извор њега тачно први пут помиње као владара и да званична историографија његово постојање негира. PANONIAN (разговор) 22:26, 2. јул 2013. (CEST)

Иако Свевлада помињу неки модерни аутори које сматрају псеудоисторичарима, било би добро да нађемо ко га је први и када тачно споменуо као владара. У званичној историографији стоји да је први српски владар био Вишеслав. Ради тачности википедије, може се рећи и да неки извори тврде да је то био Свевлад, али уз ограду и уз напомену ко је и када први Свевлада поменуо. На пример имам Деретићеву књигу "Западна Србија" где стоји да је Свевлад био краљ Дачке Србије (по чему и не припада овом чланку, јер би то била друга држава), а да су његови синови били Брусило, Оштроило и Тотила. Затим се каже да је Оштроилов син био такође Свевлад, а после тога долазе владари Селимир, Владан и Радимир. Деретић даје и пун списак ових владара династије Свевладовића. Шта је дакле проблем? Званична историографија све ово одбацује, а Деретић се позива на извесне латинске изворе као референце. Међутим, Свевлад се помиње и у сличним радовима других аутора који важе за псеудоисторичаре и зато би било добро пронаћи који извор или аутор први помиње Свевлада и када. Ако га помиње неки примарни историјски извор попут Летописа попа Дукљанина, онда се овде може написати да је "Свевлад, према том и том извору, био владар Срба". Међутим, ако су Свевлада једноставно измислили псеудоисторичари (у шта лично сумњам, али све је могуће) онда о њему не треба писати на википедији. Дакле, да ли неко има податке о томе одакле потиче тврдња да је Свевлад био српски владар? PANONIAN (разговор) 23:10, 2. јул 2013. (CEST)
Хм, чини ми се да то све ипак долази од попа Дукљанина: http://www.montenegrina.net/pages/pages1/istorija/duklja/ljetopis_pop_dukljanina_latinicna_redakcija.htm Ево цитата: "Dok je u Konstantinopolju vladao car Anastasije, koji je sebe i mnoge druge ukaljao Eutihijevom jeresi, a u Rimu predsjedavao papa Gelazije Drugi, u ono doba kada bijahu u Italiji veoma slavni episkop German i Sabin, episkop kanusinskog sjedišta, kao i časni čovjek Benedikt u Monte Kasinu, podigao se neki narod sa Sjevera koji se nazivaše Goti, narod divlji i neukrotiv, kojem su poglavari bila tri brata, sinovi kralja Senubalda, čija su imena ova: prvi Brus, drugi Totila, treći pak Ostroilo." Дакле, готски владар Сенубалд је постао Свевлад према псеудоисторичарима. Решили смо, дакле, мистерију, што значи да ово треба да иде из чланка. PANONIAN (разговор) 23:19, 2. јул 2013. (CEST)

Зар није непознати кнез први српски кнез који је довео Србе на Балкан?MilosHaran☦☦☦ 20:32, 2. децембар 2016. (CET)

Хрватска никада није обухватала територију до реке Дрине[уреди]

У овом чланку је постављена карта средњовековне Хрватске која обухвата територију до реке Дрине, а она је настала много касније,тј. настала је почетком 20.века да би у НДХ била потпуно "знанствено" прихваћена. Право и једино реално разграничење Бугарског царства и Хрватске краља Томислава је највероватније било на реци Босни, а то се закључује по томе што се битка између Хрвата и бугарске војске одиграла 926.године дубоко у босанској територији или "босанским планинама" како званично тврди наша и бугарска историографија. Бугарска уочи смрти цара Симеона I и након договора Петра I Бугарског и Ђорђа Сурсувула 927. године

RizMap09.jpg

Srpski Patriotizam (разговор) 22:38, 3. август 2016. (CEST)

Двосмислени називи чланка и категорије[уреди]

Садашњи назив овог овог чланка "Кнежевина Србија (средњи век)" недовољно је одређен. Чланак се у целини односи на раносредњовековну државу Властимировића, међутим - појам "Кнежевина Србија (средњи век)" се исто тако може односити и на познију државу Лазаревића, од 1371. до 1402. године. Забуна због садашњих двосмислених назива је већ настала у категорији "Категорија: Кнежевина Србија у средњем веку" у коју је тренутно сврстана чак и "Категорија:Косовска битка". Стога би требало прецизирати и наслов чланка, и наслов категорије. Чланак "Кнежевина Србија (средњи век)" требало би променити у "Кнежевина Србија (рани средњи век)" или "Кнежевина Србија у раном средњем веку" како би већ из наслова постало очигледно да се чланак односи на државу Властимировића. Такође, истоветну промену би требало извршити и у наслову категорије, ради јасноће и тачности. Сорабино (разговор) 23:01, 5. септембар 2017. (CEST)

Сређено. Сорабино (разговор) 01:33, 25. јануар 2018. (CET)